Pencinta Novel

March 24, 2005

Dia Lebih Mengerti - NB

Dia Lebih Mengerti - Norhayati Berahim.

Komen saya:
First time saya baca novel dari Norhayati Berahim, dan kebetulan novel ni diterbitkan sendiri oleh NB (syarikat dia).

Jalan cerita best, kisah mengenai seorang anak yg disisihkan dari keluarga kaya (datuk) sebab datin tak suka badan dia jadi gemuk sebab pregnant kan anak tu. Tapi anak pertama datin di tatang bagai minyak yg penuh, dan dimanja kan sampai spoilt. Anak tu Umairah, dibela oleh nenek dan atuknya dikampung, hinggalah nenek meninggal. Umairah duduk rumah yg ayah dia bagi bersama ngan kawan dekat bandar. Dah besar dan kerja sendiri (meniaga kedai dobi).

Umairah watak nya seorang wanita yg lembut dan tenang. Alim dan berbeza dengan kakaknya Amy yang spoilt, manja dan tidak sopan (penuh dengan masalah sosial).

Cinta datang apabila Umairah terlanggar Abid di airport. Dari situ Abid mengejar Umairah sehingga sanggup menyewa disebelah rumah Umairah. Cinta berputik tapi Abid menyimpan dengan kemas isi hatinya serta latarbelakang keluarganya. Berpura-pura bagaikan seorang despatch yg bermotor besar, Abid cuba rapat dengan Umairah. Ternyata dia tidak bertepuk sebelah tangan. Umairah melayannya dengan baik walaupun dia sekadar seorang despatch.

Rahsia diri Abid terbongkar apabila teman serumah Abid menghadiri mesyuarat dengan syarikat milik ayahnya, dan Abid pula menjadi pengerusi mesyuarat. Umairah geram dan marah lalu melarikan diri . Pada waktu yg sama Umairah terpaksa bergelut dengan masalah perebutan harta dengan makciknya, dan juga Datin (ibunya) diserang strok dan lumpuh. Dia cuba melupakan cintanya buat sementara.

Bacalah seterusnya novel cinta dan konfilk keluarga ....

Rating saya: **** boleh dibuat koleksi
Post a Comment