Pencinta Novel

June 26, 2006

Getaran Rindu




Sinopsis : GETARAN RINDU
Mengisahkan perjalanan hidup Izham, seorang jurufoto yang jatuh cinta dengan seorang gadis bernama Fara, seorang pekerja di Perpustakaan Negara. Sebagai jurufoto, kenalan Izham ialah golongan korporat dan VIP. Tanpa disedari, Delia seorang pramugari juga menaruh hati padanya sedangkan dia adalah kekasih gelap Suffian yang juga kenalan Izham. Untuk mengelakkan Delia terus menghampiri Izham, Suffian telah merancang sesuatu dengan Tengku Kamil.
Ketika mereka menghantar Izham ke Venice untuk melakukan satu tugasan, bermacam-macam peristiwa telah berlaku. Adakah taktik Suffian dan Tengku Kamil dapat dibau oleh Izham? Haruskah Izham menerima cinta Delia sedangkan dia dan Fara semakin intim? Kenalan rapat heboh mengatakan Izham telah menghilangkan diri dan ada yang mengatakan dia telah mati. Mengapa perkara ini boleh terjadi? Adakah Izham benar-benar telah mati? Segala-galanya terjawab dalam GETARAN RINDU.
Harga : RM 19.90
Halaman :592

Komen saya:

Mula membaca, jalan cerita agak slow. Tapi dah hampir 3/4 buku, makin laju, Dengan adegan2 suspen yang di alami heronya Izham. Kisah percintaan yang mulanya tidak nampak (Fara menyimpan rasa - Izham juga begitu). Tetapi tidak lama, akhirnya Izham melamar Fara sebelum berlepas ke Singapura untuk ke Venice. Walau bagaimanapun dia tertipu dgn Suffian yg hendak menghapuskannya. Tiket yg diberi oleh Suffian atas dasar kontrak fotografi hanya sehala. Detik2 cemas berlaku apabila dengan tidak sengaja Izham terkoyak sampul kontrak nya itu, dan didapati hanya kertas A4 kosong..... Mulai dari itu, dia cuba meloloskan diri ke Thailand. Di situ dia merancang sesuatu untuk membalas dendam pada Suffian.

Seterusnya bacalah ending nya... happy ending...

Rating saya:
*** (Norzailina tetap unggul!)
Post a Comment