Pencinta Novel

March 28, 2005

Ombak Rindu - Fauziah Ashari




cover baru













Ombak Rindu - Fauziah
Ashari Posted by Hello

RM19.90 Klik untuk Order



Sinopsis : OMBAK RINDU IZZAH adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?
Harga : RM 19.90
Halaman :576
ISBN : 983-124-029-9
Komen Saya:

Rating: **** best boleh buat koleksi

34 comments:

Melur said...

Waaa....tak sangka dah tua-tua ni pun novel tu masih menyentuh perasaan saya. Saya ni dah tua dah 32 pun taun ni. Anak dah 3. dah lama saya stop baca novel2 ni kononnya citer budak2 je.Buku ni pun adik saya punya.Jalan citer dia walaupun simple dan biasa tapi cara penceritaannya begitu menyentuh kalbu.Asyik tingat citer ni je sampai kena ejek ngan husband.saya baca buku ni dalam keta masa balik kampung, so sepanjang perjalanan tu senyap je la...kalau tidak mulut saya la yang bising merapu tah haper2.Tu agaknya yang husband saya bengang sikit sebab dia kata kalau tak dengar suara saya dia ngantuk bawak keta. Tahniah and 5 star untuk Fauziah. nanti nak baca yang kedua pulak la...

Nor,
http://www.melur.com
http://norsparadise.blogspot.com

wiwin said...

kak fauziah aper kata minta rosham nor jadikan cerita ombak rindu ni sebagai telenovela..best lah..ari tuh i try contact rosham nor untuk suggestkan cerita ni..tp aka kena buat skrip dia..saya rasa yang patut jadi izah ni artis eja yang sesuai sebab dia ada ciri melayu dan moden..i rasa ranting penonton sure naik punya sebab keluarga saya kawan kawan saya memang minat cerita ni dan beli sambungannya..peh best siut..

sarirah_pink said...

well...just wanna ask that wiwin isn't real that you had called rosyam nor..for making ombak rindu and cinta...tiada akhirnya telenovela?
klau btul..hero dia i suggest ako atau fahrin...for kak fauziah harap buat novel baru kesinambungan cerita tentang hariz and izzah..that's all..good luck for you kak fauziah..

finadania sha'ari said...

salam..
untuk ibu fauziah..
semoga sentiasa sucsess dlm bdg penulisan ni ye..
semoga dpt sajikn lagi lbh bnyak garapan menarik..
sy da baca 'ending' novel kpda kesinambungan ombak rindu & cinta..tiada akhirnya..
w'pun sy x mmbaca scra lngsung novel yg ke 2..
tp hadirnye Rindu Cintaku bt sy x sbr nk bace endingnye..{^,^}
tertanya-tanya juga ape sambungannye..
adakah terpesong atau sebaliknya..??
tp,sy rase kagum coz ibu fauziah b'jya garapkn plot cerita yg lbh 'complete' & sy rase ending kepada rindu cintaku ini sgt menarik & betul2 bt sy rase teruja..{^,^}
apa yg tmbah menarik..ibu fauziah juga menyelitkan watak2 tertentu drpd novelnya yg lain.

..spt watak Zulfaris,Adrina & Ajmal daripada novel "Setia Menanti"..
pd sy,penampilan watak2 baru atau lama mmg m'beri kesan coz ibu fauziah dpt memberikan peranan yg terbaik kepada stp watak yg ingin ditonjolkan bg menambahkn konflik yg sedia ada..
tahniah ibu fauziah..
sy sudah baca novel ke-3..
& apa yg ingin sy kata..
ianya sgt menarik & buat sy rase 'bahagia' juga..{^,^}

-finadania sha'ari,jb-

mie_x_y said...

assalamualaikum...
novel ombak rindu memang best n menarik...
sesuai dengan jiwa remaja...
kalau dah baca...
tak ingat apa langsung...
ingat izzah n hariz jer...
tapi apa-apa,
novel ombak rindu memang power...
rugi kalau korang tak baca

sharan said...

hi, Kak Fauziah
I suka sangat baca novel-novel you. Sebelum ni i pernah baca banyak novel-novel bahasa melayu yang lain tapi i rasa cara kak fauziah bawa cerita dalam Ombak Rindu dan Cinta Tiada Akhirnya memang menarik.I dan kakak i mula membaca cerita Ombak Rindu di dalam buku Remaja.Masa tu i berumur lebih kurang 19 tahun, saya akan tunggu setiap keluaran buku Remaja khasnya untuk membaca cerita Ombak Rindu.Setelah beberapa bulan membaca cerita tersebut saya tak tahan suspen so i kakak i belikan novel Ombak Rindu.Dalam masa sehari i dah menghabiskan novel tersebut.Sekarang saya sudah berumur 26 tahun, dan baru mula bekerja di sebuah legal firm, pada satu hari lepas lunch i lalu kat kabin staff i, i nampak dia tengah baca satu novel bila tengok nama Kak Fauziah kat muka depan je saya dah terkejut.hai, bila kak fauziah tulis novel baru? Bila i tanya, staff i, dia kata kak fauziah dah tulis dua novel baru.Pada hari keesokannya i pegi beli dua-dua novel tu.Sekarang i tengah baca novel cinta tiada akhirnya.Saya berharap kak Fauziah akan menulis banyak novel lagi.Sekuarang-kurangnya satu novel untuk setahun.

rahime hamzah said...

apa yang best pasal novel nih, jalan crita atau penyampaiannya.. kalau dua-dua best.. apa yg menarik pembaca?saya pun nak baca la.. tapi sila komen, komen saya nih

Izzatti said...

best sgt citer ni..
Izzah-Hariz.. Romantic couple
Tapi x ske ngan Hariz.. jeles sgat.. Runsing ngan orang cam tu.

Saya minat sgat ngan novelis malaysia macam fauziah ashaari, aina emir, damya hanna, aisya sofea..
kalau boleh saa nak buat koleksi peribadi semua novel diorang
tapi masalahnya kadang2 novel lama tidak di terbitkan lagi macam Fauziah Ashaari-Setia Menanti, Aina Emir-Seharum Kasihmu. Saya nak sgt novel tu. Tapi cari kat pasaran tak jumpa.

eypol said...

tahniah fauziah ashari ..saya dah ada hobi baru ..baca novel...tq .isteri tercinta,.....sebab mengenalkanku dengan hobi baru ni...buat pertama kalinya ombak rindu adalah novel pertama yang dibaca oleh saya..betol2 best,5 bintang atas penceritaannya.....kini ..novel,..dah jadi koleksi bacaan dirumah plak..harap dapat fauziah hasilkan lagi novel2 terbaru...apakata fauziah buat sambungan ombak rindu selepas ni..tak sabar nak tahu bagaimana kemelut izzah dan hariz menjalani kehidupan normal selepas semua penderitaan izzah berakhir.......:)

SiQaH HuSSiN said...

best novel ni
saye pun suka sgt
2 novel kesinambungan ombak rindu pun best gak :)

zakwan blogz said...

salam..saya terpegun nila bacakan novel ombak rindu karya akak..sblm ni saya mmg anti novel..tapi akak pnyan nvel tlah buatkan ati saya tersentuh dgn gaya cerita dia,ayat2 dia..saya betul2 tertarik ngn ombak rindu..saya amik masa dkt 7 ari baru habis bace selang seli ngan stdy saye..saya bdk engeneering..bace novel jiwang..tapi tak bagi saya..ia mempersonakan..tq akak..u novel is the best..suggestkan dkt say novel yg terbaik dkt saya..hehe..tq

zakwan blogz said...

salam..saya terpegun nila bacakan novel ombak rindu karya akak..sblm ni saya mmg anti novel..tapi akak pnyan nvel tlah buatkan ati saya tersentuh dgn gaya cerita dia,ayat2 dia..saya betul2 tertarik ngn ombak rindu..saya amik masa dkt 7 ari baru habis bace selang seli ngan stdy saye..saya bdk engeneering..bace novel jiwang..tapi tak bagi saya..ia mempersonakan..tq akak..u novel is the best..suggestkan dkt say novel yg terbaik dkt saya..hehe..tq

Unknown said...

buku nie memang best sgt tau..ada kesinambungan dia kan?cinta tiada akhirnya...dan ada lagi yang akan datang kan?apa ya tajuk nya lupa la..hehehe

Amran said...

pada mulanya saya tidak meminati langsung novel.. sejak saya diperkenalkan novel ombak rindu oleh kawan saya..saya mula meminati novel.. novel ini telah membuka jiwa saya..

Amran said...

pada mulanya saya tidak meminati langsung novel.. sejak saya diperkenalkan novel ombak rindu oleh kawan saya..saya mula meminati novel.. novel ini telah membuka jiwa saya..

Amran said...

pada mulanya saya tidak meminati langsung novel.. sejak saya diperkenalkan novel ombak rindu oleh kawan saya..saya mula meminati novel.. novel ini telah membuka jiwa saya..

adnil said...

adnil_jr

saya nak bli nvel ombak rindu..
ada sesape nak jual..
cntc sy..013-5571781

or email :

adnil_jr@yahoo.com

r@kn@ said...

Assalamualaikum Pn.Fauziah. Saya start baca novel 'ombak rindu' sejak umur 13. Sekarang,saya dah masuk 17 tapi saya tetap baca novel ni dan tak pernah jemu. Novel ni sedih sangat. Saya boleh habiskan novel ni dalam masa 1 hari dan pada masa yang sama jugak air mata saya akan gugur. Saya harap dapat baca untuk sambungan yang ke-3 pulak. Saya sebenarnya minat dalam bidang penulisan. InsyaALLAH,kalau diizinkan saya teringin nak menceburi bidang ni. Tahniah Puan! Harap puan akan lebih berjaya kelak. Amin. Salam.

zartman said...

ombak rindu memang best...ada kala terbayang ex boss kite yang gagap tu ( ex boss fauziah ler masa kat Akzo Nobel ). Tahniah Fauziah...dalam diam dia ada bakat terpendam.

izzah amin said...

sy anti novel, x penah bc novel smpai abes pon..
tp bila sy bace semua komen,
sume best..
sy pun terasa nk bace..
sbb watak utama, izzah tu
sama ngn nama sy..hehehe
nti sy cari ombak rindu ngn kwn2 sy...

miera_kechik said...

assalamualaikum..
nvel ombak rndu nie best sgt2..
n jln crite ye mmg best..n smbungn cter nvel ombk rndu pon best..
syabaz..:)

inarahfarzana said...

memg bez citer ombak rndu ni.. tiga2 novel uh saya da bace.. novel ombak rndu je saye da bace 3 kali.. tak penah bosan.. ase na bace lagi je.. huhuu

Lemon Anthony said...

hye...dulu saya penah baca novel nie...pinjam dari kawan...now saya nak beli novel ni sendiri...masen terjual?

kak lia said...

Ada jual rm19.90 semenanjung add rm5 utk postage

daya hidaya said...

novel yg pertama saya bace..sgt2 seronok..mcm saya terjun ke dunia mereka plak..hehe..saya skekan karya kak fauziah

Anonymous said...

Ombak rindu 2 nanti ada sambungan x???..sbb percintaan dlm novel ombak rindu 2 tak ada pernghujungnya!..btw cerita ombak rindu ni best!!...Karya Fauziah Ashari mmg membuat air jernih saya mengalir dari mata...:)...

Ainee said...

mcm mna nak bali on9 ni ?? 1st tyme lha..

tHiS mY sToWrY !!! said...

novel ni sye da bcewda,,bestsgt cm na bcew ag jerk tpy novel uu mbe pye,,

elinnur said...

nantikan omnak rindu the movie di pawagam 1 disember...dah tgk nnti habak kat sy ye...:)

Anonymous said...

novel ne lh novel 1st sy bca msa tngktn 3 or 4,sy tk ska bca novel or buku tebal2 tp m'mndngkn ceta ne bst snggat,shgga snggup m'cari bku ombak rndu 2,bst sngt2 smpi lh sy berminat tuk m'bca lbh bnyk novel dan sedang berjinak2 dlm membuat novel..

Anonymous said...

novel ne lh novel 1st sy bca msa tngktn 3 or 4,bst sngt2 smpi lh sy berminat tuk m'bca lbh bnyk novel dan sedang berjinak2 dlm membuat novel..

Milaaa M said...

best laah citer nie..sye suke karya kak fauziah ashari...

sakinah said...

kalaulah penulis novel ombak rindu membaca komen2 di sini.. jalan cerita ombak rindu ni ok, saya suka.. tp lepas tengok filem, bila saya baca semula novelnya rasa filem lagi best (biasanya novel lagi best) sebab2nya;- ucapan dialog lelaki-perempuan macam sama je. bagi saya ada banyak beza cara lelaki n perempuan berkata2.. cth; lelaki suka guna ayat ringkas, sukar menunjukkan emosi, terdapat ciri2 x pandai meluah kata2.. rasanya satu je penulis yg boleh bezakan ayat percakapan lelaki-wanita dalam novelnya ialah aisya sofea. so novel dia, cerita apa pun jarang mengecewakan.. terbuai2 je perasaan. tak taulah mungkin saya sorang berpandangan macam ni, mungkin my preference.. tp kalau ambil kira gaya sebenar percakapan lelaki-wanita ni rasanya lagi best kot.. bila saya baca balik novel ombak rindu ni (sejak baca kali pertama 2004) banyak pulak rasa kejanggalannya.. my 2cents.. ;D

Toko Bunga Cantik said...

mantap novel nya cheers bunga duka cita