Pencinta Novel

March 18, 2005

Jendela Hati - Aisya Sofea


Jendela Hati - Aisya Sofea Posted by Hello

Sinopsis : JENDELA HATI
Harga kesetiaan seorang lelaki bernama suami begitu mahal nilainya pada insan bernama Lukman Hafizi ini. Setelah pemergian isteri tercintanya, Sarah, hari-hari yang dilaluinya tidak lagi seindah semalam. Dia terus hanyut dalam lamunan khayalannya.

Kepulangan Farah, kembar seiras arwah isterinya tidak mampu menggugah selaut kenangan bersama arwah isterinya. Farah pula tersepit dengan wasiat terakhir kakaknya serta dilema perasaannya sendiri. Dia pasrah akhirnya.

Benarkah 'ganti tikar' yang berlandaskan 'keterpaksaan' bagaikan embun di hujung rumput; memakan diri sendiri akhirnya. Apakah ini harga yang perlu dibayar untuk sebuah pengorbanan? Hayatilah falsafah yang tersirat di sebalik mesej yang tersurat ini.
Harga : RM 14.00
Halaman :344
ISBN : 983-124-034-0

Komen Saya:

Aduh syok nya cerita ni.... baca macam terawang2... sedih pun ada abila Farah terpaksa melarikan diri ke UK utk sambung Master sambil anak dlm kandungan dibesarkan.. SEdih pulak bila anak nya meninggal semasa dalam kandungan 7 bulan akibat darah tinggi yg di alamai secara mendadak ketika kedatangan Lukman Hafizi (suaminya) utk menjemput dia pulang...

Syok bila mana suaminya cuba memujuk dengan cara slow... Cerita macam real berlaku tapi ada la sikit2 tokok tambah tu.

Rating: ****+ syabas Aisya Sofea!

3 comments:

Armina said...
This comment has been removed by a blog administrator.
rikireina said...

cerita yg paling saya suka.. buku pun dah naik lunyai dah..:P

rikireina said...

novel yg paling saya suka.. sampai novel pun dah naik lunyai..:P