Pencinta Novel

July 6, 2005

Manisnya Cinta - Anis Ayuni



Klik untuk membeli


Sinopsis : MANISNYA CINTA
APAKAH nilai sebuah cinta bagi seorang gadis berlesung pipit bernama Ifti Liyana?

Sejak bertahun-tahun, sayangnya pada Fredo tidak pernah melimpah. Nalurinya sentiasa menidakkan, benarkah mereka bercinta? Akhirnya, mereka kian jauh dan lelaki itu membawa haluan sendiri. Dia sendiri pasrah!

Namun, pandang pertamanya dengan Nazmi, memutikkan perasaan yang aneh. Lelaki itu yang sekejap ada dan hilang seperti menyeru-nyeru semangatnya. Dirinya ibarat mengejar bayang-bayang. Namun, keegoannya sering kali menepis kata hatinya. Tetapi bagaimana dengan rindu yang sarat ini?

Berbolak-balik rasa hatinya. Antara keinginan untuk menyayangi dengan rasa pesimis terhadap kejujuran seorang lelaki. Dalam benci ada rindu, dalam sayang dia jadi keliru, apakah Nazmi benar-benar setia pada yang satu?

Ah... sukarnya melafazkan kata maaf bila prasangka hampir meleburkan sebuah impian. Ifti Liyana akhirnya akur, cemburu buta dan hipokrit bukanlah sifat terpuji. Dia mengakui, Nazmi lelaki sejati yang diimpikan selama ini.


Harga : RM 17.00
Halaman :480
ISBN : 983-124-154-1

Komen saya:

Seronok baca buku ni, macam di awang-awangan. Seolah-olah membaca dairi kisah cinta yg baru nak berputik. Kisah Ifti yang selalu menafikan rasa cinta dihatinya. Terlalu 'protective' disebabkan pengalaman kisah kakaknya yg meninggal dunia.

Boleh dijadikan koleksi dan baca berkali-kali.

Rating saya: ****

5 comments:

nanacunoi said...

mmg best baca buku ni...x rugi baca..baca byk kali pun x boring...hero dia hensem..pilot plk tu..ewah..

nana

Anonymous said...

buku paling best la..heheheh..mcm x sabar nk tau kesudahan cerita ni walaupun pada awalnya jalan cerita agak slow...tp mmg terbaek la...

fIEzA kIkI mIA said...

suke gle buku neh..mcm mimpi..berangan je bace..ade jual x novel neh? nak...

Jannatul Firdaus said...

mcm mane sy nak dptkan novel nie???nak sgt baca....nak beli lah....tlg ye ^^

Unknown said...

susah nak cari novel lama anis,yg ada dpasarn yg tkini sj.macam mana nak cari yg lama ye?