Pencinta Novel

March 28, 2005

Pergilah Sepi



Pergilah Sepi - Fauziah Ashari Posted by Hello

Sinopsis : PERGILAH SEPI Andai jodoh bukan suatu ketentuan, pasti Afiqah mampu menolak kehadiran Syafiq dalam hidupnya. Apatah lagi, perkahwinan itu bagaikan satu pelarian bila terjadinya peristiwa yang mengaibkan.

Terlalu payah bagi Afiqah untuk meminggirkan segala kekecewaan dan menerima begitu sahaja apa yang ditakdirkan. Tanpa sekelumit rasa kasih terhadap Syafiq, bagaimanalah Afiqah mampu menutup kehambaran dan mencipta kebahagiaan.

Menyedari kesilapan diri, Syafiq cuba sedaya upaya mencorak kehidupan barunya. Meski sukar untuk menembusi benteng kemarahan Afiqah namun jauh disudut hati, Syafiq mohon akan sampai ketikanya Afiqah mengerti kemurnian kasihnya. Hakikat hatinya tidak dapat dibohongi bahawa Afiqah adalah cinta pandang pertama.

Kata orang... kita akan rasa kehilangan apabila orang yang dibenci telah jauh dari mata. Sayangnya, kesedaran itu terlewat hadir dan hanya menambah luka di hati. Di manakah silapnya? Syafiqkah yang telah berubah atau Afiqahkah puncanya? Tertutupkah pintu kemaafan di antara mereka hanya kerana saling curiga dan salah sangka?

PERGILAH SEPI... menjawab segala persoalan betapa bila kegirangan singgah di hati, kesepian terus berlalu pergi.
Harga : RM 12.00
Halaman :368
ISBN : 983-124-059-1

Komen saya:

Ok buat novel pertama nya, ada plot2 yang tidak berkenaan di garap dan tidak kukuh. Ada juga bahagian yg saya baca cara scanning sebab tak berkaitan dengan jalan cerita. Tapi jalan cerita menarik. Cuma tidak digarap secara terperinci dan menyebabkan cerita sekejap ke sana dan sekejap ke sini, tiada kesinambungan untuk plot sampingan.

Secara keseluruhan jalan cerita menarik dan saya membaca dalam masa sehari habis.

Rating saya: **+ ok lah tu...

19 comments:

shamanov said...

Ini novel pertama FA ke? Okeyler walaupun tak sehebat ombak rindu. Kisah kawan2 dan rakan sekerja bertarabur kerana FA masih belum mampu meramaikan watak dalam novelnya. Tapi ending yang tetap menitiskan air mata.... shay

hikaru_san said...

even though first book, tp not bad...menangis diri ini dibuatnyer....sedih, kehilangan suami yg baik sesgt..disebabkan kecuaian seorg doktor!!! kehilangan yg x dpt ditukar ganti...isk isk isk..

ZuE said...

crite ni byk bg inspirasi....walau cmana dugaan hidup, tanggungjawab tetap yg utama..ni salah satu buku kesayangan sy

Nadia vun said...

saya nak novel ni kalau blh cos buku ni saja say blum baca hasil fauziah azhari....

Faa Hanif said...

Perilah Sepi,,, caye CYG novel ni bnyk2x novel novel ni slah stu novel kesayangan cye !

Faa Hanif said...

PERGILAH SEPI ! slah stu Novel kesyangan cye !!!! Fauziah azhari .. bca novel ni smpi2x nk nangis ! hehe

ieka:) said...

cm ner nk bce scre on9??????

black pearl said...

Assalamualaikum blog owner,saya nak beli buku pergilah sepi dan cinta tiada akhirnya. cari di MPH tak ada. tlg hubungi saya...... 0197791077 thanks

kak lia said...

pergilah sepi dah out of stock, tak reprint balik..
cinta tiada akhirnya akan ada hujung januari 2012..

S.Kausari said...

Terima kasih kerana berkongsi.
Tak sangka ya, dengan meletup filem Ombak Rindu, novel FA ni jadi kegilaan. Novel pertamanya pun menjadi buruan peminat.
Nampaknya penulis novel kenalah garap cerita supaya produser filem berminat nak guna cerita mereka.
Lepas tu jualan pasti meletup letup. :D

s.k
skausari.blogspot.com

SYAFIQAH SIDIK said...

salam..akak..
akak ada jual nvl pergilah sepi x??..sye dah cri merata2 tp xjmpe..kebnykkan kedai dah xjual..dulu sye dah ada tp ada org pnjm x pulangkan blk..

iyliana yana said...

salam akak...ada jual lg x novel ni...saya cari abeh semua kat kedai buku tp xde...klu saya nak tempah blh...saya x kisah harga dia...please...

201290loveurlife said...

salam, saya nak beli sangat buku ni kalau ada boleh contact saya tru email saya fs_nurul90@yahoo.com.
terima kasih

...alynna said...

Saya pernah ada buku ni tp somebody pinjam n sampai skrg tak pulangkan dh jd hakmilik kekal org tue plak. So skrg nie saya nk beli lagi. Dkt mana ek saya boleh beli. Anything contact me thru email ina_aimar@yahoo.com. TQ

...alynna said...

Pernah ada buku nie tp somebody dh buat jd hakmilik kekal sampai skrg tak pulangkan. So saya nak beli lagi sekali utk buat koleksi. Can someone bgtau saya dimana saya boleh beli buku nie. Contact saya di linarahaman@gmail.com. TQ

...alynna said...

Pernah ada buku nie tp somebody dh buat jd hakmilik kekal sampai skrg tak pulangkan. So saya nak beli lagi sekali utk buat koleksi. Can someone bgtau saya dimana saya boleh beli buku nie. Contact saya di linarahaman@gmail.com. TQ

...alynna said...

Pernah ada buku nie tp somebody dh buat jd hakmilik kekal sampai skrg tak pulangkan. So saya nak beli lagi sekali utk buat koleksi. Can someone bgtau saya dimana saya boleh beli buku nie. Contact saya di linarahaman@gmail.com. TQ

cite t'sungkur said...

Rindu sgt nk bac nvel ni lagi.mn nk cari cause alaf dah x print lg.x de reprint version ke? Kalo ade email2 la saye..sismember709@yahoo.com

Anonymous said...

Tahniah,penulis...novel ini merupakan novel kesukaan saya no 1...apabila membaca novel ini 5 tahun lepas,saya dapat menhayati keadaan dimana afiqah dipaksa kahwin,diseret ke rumah Syafiq,dan akad Syafiq tercetus..kisah percintaan afiqah yang merelakan dirinya menjalankan tanggungjawab sebagai isteri,dan romantik yang terselit antara babak...sehingga ke hari ini saya masih meminati novel ini berbanding novel yang lain...diri ini dapat menjiwai setiap jalan cerita novel ini...sangat berharga,terima kasih..