Pencinta Novel

March 11, 2005

Gelora Jiwa - Aisya Sofea


Gelora Jiwa oleh Aisya Sofea

Kisah bagaimana seorang gadis yang sudah bertunang tetapi jatuh cinta dengan abang tunangnya. Bermacam-macam-macam konflik yang timbul, benar-benar membuatkan kita ingin mengetahui kisah selanjutnya.

Tajuk : Gelora Jiwa
Halaman : 414
Harga : RM17.00

Komen saya:
Syok nya baca. Kisah cinta Intan Azureen yang tidak menyangka org yg dicintai itu Hanif Ashman merupakan sepupunya sendiri. Mula2 saya membaca, saya mengandaikan Hanif Ashman adalah Hanif Azman, cuma bunyi saja yang berbeza.. Ingin juga saya mengandaikan bahawa tunangan Intan adalah Hanif Ashman, tetapi penulis nyata mahu kisah menjadi terlalu menarik sehinggakan tunagan nya itu adalah adik kekasihnya.

Bagaimana tunangan nya itu tidak memperdulikan seperti tidak pernah menjenguk keluarganya malah tak pernah bersua dengan Intan Azureen sendiri. Atas alasan itulah hati Intan Azureen beralih arah ke Hanif Ashman yang mengambil berat dirinya.

Kemuncak cerita ini berada di hujung novel. Intan yang nyata tidak mahu mengecilkan hati keluarganya menurut sahaja perkahwinan dan mengorban kan cintanya. Walaubagaimanapun Allah maha Adil. Akhirnya perkara sebenar terbongkar juga apabila tunangannya memberitahu bahawa dia ditunangkan hingga 6 tahun atas dasar harta pusaka yang dimilikkinya.

Baca lah seterusnya bagaimana Hanif Ashman jejaka yang dicintainya itu berusaha memilikki nya....



Best dan seronok membaca. Keadaan persekitaran dan lokasi mcam betul dan cerita pun macam ada kebetulan.

Rating: **** boleh baca ulang2 dan dibuat koleksi.
Posted by Hello
Post a Comment