Pencinta Novel

January 21, 2014

Hadirkan cinta buat aku

HADIRKAN CINTA BUAT AKU ~ TULIP UNGU
PENERBIT : INTENS IDEA
HARGA : SM RM25.00 / SS RM28.00
ISBN : 978-967-5289-26-2
HALAMAN : 640 MS





SINOPSIS: SYED ZIQRI – Kerana Emma Saffiya perlukan kasih sayang seorang ibu, dia menerima Sara Adelina sebagai isteri. Kasihnya yang menebal terhadap arwah isterinya, Syarifah Sofiya buat dia keliru dengan apa yang dia rasa terhadap Sara sehingga tegar menggores perasaan isterinya itu.

 ‘Tiada siapa yang boleh gantikan tempat Sofiya di hati abang. Abang tak mungkin boleh berlaku adil pada Sara. Berkahwin dengan Sara tetapi dalam hati abang, hanya ada cinta Sofiya. Tentu tak adil bagi Sara.’ SARA ADELINA – Kerana diburu, dia menerima lamaran Syarifah Raziah untuk Syed Ziqri. Tiada apa yang dia fikir kecuali keselamatan diri dan kasih sayang yang mula hadir untuk si kecil, Emma Saffiya.  tanpa Sara tahu letak duduk status Sara. Tegarnya abang tinggalkan Sara saat Sara mengandungkan anak abang. Apa salah Sara pada abang? Syed Ziqri! Kenapa buat aku begini?’

 LIMA tahun berlalu, Syed Ziqri pulang semata-mata membawa satu misi iaitu berkahwin dengan kekasihnya, Syarifah Letisha merangkap sepupu kepada arwah isterinya, Syarifah Sofiya. Sekali lagi Sara diuji hati dan minda. Mana tidaknya, Syed Ziqri pulang bertujuan lain tetapi tiba-tiba tersangkut dengan dirinya pula. “Ya Allah, sampai bila drama ini berlarutan? Abang, kenapa buat anak-anak macam tu? Nanti-nanti abang pergi lagi tinggalkan mereka.” Sara di dalam bilik air bertambah sebak dan pilu.

 MEREKA berbalah dan berperang, namun kerana anak-anak, mereka berusaha cipta bahagia… “Abang ni nak ke Penang bukan lama pun kan tapi kenapa sedih aje ni? Tu la Sara nak ikut, tak kasi.” Syed Ziqri terus ceriakan mukanya dengan melemparkan senyuman manis untuk Sara. “Kalau abang boleh bawa, abang bawa Sara. Sehari pun abang dah rindu, inikan pulak lebih sehari Sara tak ada di sisi abang. Abang cintakan Sara. Sara cintakan abang?” “Cinta.” “Kalau abang dah tua esok, cinta lagi tak?” “Cinta. Dah tua bongkok pun, Sara cinta.” “Kalau tiba-tiba ada perempuan lain sukakan abang tapi abang tak suka dia, Sara masih cintakan abang tak?” “Cinta,” jawab Sara bersama gelak kecilnya. Dia berasa hairan dengan sikap Syed Ziqri. Kemudian, dirinya terus dipeluk oleh Syed Ziqri dengan erat. “Mari sini.” Kedua-dua pipi Sara sudah dilekap oleh tapak tangan Syed Ziqri setelah pelukan Syed Ziqri renggang. “Abang nak cium Sara lama-lama.” Sekelip mata sehingga tidak sempat Sara berbuat apa, seluruh wajah Sara dikucup oleh Syed Ziqri. Satu-satu anggota di mukanya dikucup hinggalah mata Syed Ziqri merenung bibir Sara. BETAPA Syed Ziqri resah sendirian tatkala syarikat hampir muflis dan dijangka akan disaman hingga ratusan juta. Betapa Syed Ziqri marah dan sakit hati namun dia terpenjara. Hanya Syarifah Letisha yang ditinggalkan, mampu menjadi penyelamat, namun tegarkah dia menggores hati Sara sekali lagi!

Ringkasan dariku:

Kisah konflik hatid an perasaan antara sang suamid an sang isteri yang telah ditinggalkan hampir 5 tahun. Syed ziqri duda beranak satu, menangisi kehilangan isteri yang sangat dicintainya saat isterinya melahirkan anak sulong mereka. Hampir 3 bulan dia terumbang ambing....

Sarah gadis yang terseksa akibat perbuatan bapa saudaranya, yang cuba mengaut keuntungan dari wajah cantik dan tubuh gadis tersebut. Sara lari dari cenngkaman, dan berselindung disebalik banglo keluarga Ziqri....

Mereka berdua dikahwinkan, tapi selepas malam pertama, Syed Ziqri masih tidak dapat menerima hakikat pemergian aruah isterinya, menyebabkan dia lari meninggalkan keluarga dan berhijrah ke kota London bagi mengubat hatinya yang lara.

Wajah manis Syarifah Letisha, sepupu Syarifah Sofia, berjaya mengubat hati syed ziqri, mereka berdua kembali ke Malaysia untuk memohon restu ibu Syed Ziqri. Tetapi perkara yang sebaliknya berlaku, Syed Ziqri mula jatuh hati pada Sara yang setia menanti, membesarkan anak mereka berdua hingga 5 tahun.

Walaupun nampak mudah, tetapi Sara juga mempunyai hati dan perasaan. Manakala, beberapa orang lelaki cuba menggoda Sara. Tuan Ghaffur, pengetua sekolah AC, cuba memikatnya dengan cara kotor. Dia bekerjasama dengan bapa saudara Sara untuk memerangkap Sara. Dalam masa yang sama juga, rakan baik ziqri juga menuntut ziqri untuk melepaskan Sara kepadanya. Azmizy menunggu dengan penuh harapan sejak 5 tahun. Juga tidak ketinggalan, bapa kawan anak ziqri, duda anak satu, yang merupakan jiran Sara juga berkenan untuk menyunting Sara bagi menggantikan aruah isterinya.

Sementara itu, ziqri juga dikejar sang tealady Tania, yang menggodanya. Syarifah Letisha pula menagih janji dari ziqri.... (less)

Post a Comment