Pencinta Novel

April 17, 2009

Lily Haslina Nasir - Aku Ada Kamu


Tajuk : Aku Ada Kamu
Penulis : Lily Haslina Nasir
Penerbit : NB Kara
ISBN: 978-967-5229-06-0
Bil m/s: 646ms
Genre: Adult

Sinopsis belakang kulit buku:

Kata orang, cinta suci itu hanya datang sekali sahaja. Tetapi cinta bagi Sofi Aidura persis menukar baju di dalam almari. Tidak suka yang itu, tukar yang lain. Namun di sudut hati, Hisham seorang sahaja pujaan hati.

Tika inai masih lagi merah di jari, pasangan ini mula diduga. Gara-gara Sheila yang mencinta Hisham dan tergila-gila.

Kerana cintakan Hisham, Sheila sanggup melakukan apa jua. Tapi yang pasti baik Hisham dan Sofi Aidura tidak akan menyerah begitu sahaja.

Cinta itu milik mereka dan mereka akan terus mempertahankannya.

Ringkasan cerita:
Sofi Aidura seorang penuntut tahun akhir yang punyai ramai peminat. Sudah tentunya peminat lelaki, yang meminatinya bukan setakat kemahirannya berpidato malah kelincahannya menyebabkan cair hati-hati lelaki di UM mahupun di luar sana. Peribadinya yang lincah dan gemar keluar dengan pelbagai lelaki menyebabkan jiran2 rumah sewanya geram dengan tabiatnya. Sekejap senior yang ajak sarapan, tak lama selepas tu, lunch pula dengan Kapten Khairul, dinner pula dengan si macho Farhan.

Walaupun begitu Hisham tetap dihatinya. Setelah Jamal meninggal, dia rasa kehilangan, Hafiz abang kandungnya pula mengguris hati keluarga dengan mengahwini perempuan orang putih di German. Pada Hisham lah dia mencurahkan perasaan.

Mereka akhirnya bernikah juga setelah bertalu-talu peminangan dari pelbagai pihak, termasuk Farhan. Tetapi risikan dari Farhan diputuskan setelah melihat kejadian ganjil pada Farhan yang memegang mesra tangan lelaki lain. Nyaris Sofi Aidura terperangkap dengan lelaki gay. Sementara Kapten Khairul pula menunggu-nunggu jawapan dari Sofi Aidura.

Sementara itu, Sheila rakan sepejabat Hisham yang seksi dan gedik pula menaruh hati pada Hisham, dan menggunakan ilmu hitam untuk mengenakan Sofi Aidura. Sehingga Sofi tertumpah darah, namun Sheila gagal juga untuk mengenakan Hisham. Dengan banguan Nyai Menur bomoh ilmu hitam, Sheila berhabisan beribu ringgit demi cinta yang tak kesampaian pada Hisham. Akhirnya dia tumpas, bilamana mat gian mengambil kesempatan atas mereka berdua ketika Sheila dan Nyai Menur sedang melakukan perkara khurafat tersebut. Mereka berdua terbunuh. Terbongkarlah segala maksiat dan khurafat yang dilakukan terhadap Sofi Aidura.
Akhirnya, semestinya happy ending....

Rating dari saya:
*** (first half is all about Sofi Aidura, 2nd half baru banyak adegan2 suspens dan romantik).


Post a Comment