Pencinta Novel

August 29, 2005

Satu Janji - Ramli Awang Murshid



Sinopsis : SATU JANJI
Balas dendam, pencarian keluarga kandung, keadilan, kasih sebuah percintaan, air mata dan kesetiaan seorang lelaki yang bernama suami, adalah satu janji yang melingkari hidup Luqman.
Tragedi pembunuhan ayah Luqman, telah membuka satu rahsia yang menjadi hijab jalur pengkhianatan. Pada ketika inilah Luqman menemui Adelia Mustapha. Kasih dan cinta Luqman, rupa-rupanya menjadi racun berbisa di hati Adelia.
Janji yang begitu teguh di hati Luqman akhirnya membawa musibah. Dengan segala kudrat, Luqman berusaha bangkit untuk menggapai janjinya semula.
Dan di hadapannya ada seseorang yang telah menghulurkan tangan untuk membantu Luqman melaksanakan satu janji yang pernah terungkai.
Harga : RM 19.90
Halaman :568
ISBN : 983-124-118-5


Komen saya:

Ramli Awang Murshid, karya nya memang patut dipuji. Banyak unsur2 penyiasatan, kali ini melibatkan polis diraja malaysia. Seperti biasa, kalau terlibat dengan pelacuran, mesti ada pengedaran dadah. Dalam kisah ini, Luqman Datuk Abdullah menjadi mangsa situasi, di mana ayahnya telah dibunuh oleh sindeket pengedar dadah.

Jalan cerita begitu menyentuh perasaan, disamping di warnai adegan2 suspens. Mungkin juga banyak fail polis yg penulis selidiki, menyebab kan jalan cerita seperti betul2 terjadi. Bagaikan menonton filem olahan Yusuf Haslam!...

Rating saya:

**** (Juga bagus!)

3 comments:

sherrina said...

buku nie best sangat...best giler

sall-aliau said...

karya-karya RAM memang thriller gler la. patut di moviekan.tentu best.jln crita sgat2 mnarik n mengujakan

Unknown said...

say suka, kalau buat filem boleh buat duit...
mcm cerita harry potter, percy jackson tu