Pencinta Novel

April 29, 2015

Kimchi untuk awak! - suri ryana



No. ISBN:- 978-967-0448-99-2
Jumlah muka surat:- 740
HARGA: RM29 Beli Sekarang

Sinopsis belakang buku:
Mati-mati Bella ingat dia dapat menghabiskan cuti semesternya dengan aman dan damai di Malaysia. Huru-hara hidup pelajar di salah sebuah universiti di Seoul, Korea Selatan itu terjadi semenjak di Lapangan Terbang Antarabangsa Incheon lagi. Insiden dia terlangar seorang lelaki kacukan Melayu Korea yang bernama Danial Lee Jae Hwan adalah permulaan kacau-bilau dalam hidupnya.
“Jang-nim!” - Danial Lee.
“Kalau aku buta, kau tu apa? Samseng?!” - Bella.

Tak cukup dengan insiden itu, kak long pula memaksa Bella membuat kimchi sempena majlis menyambut kedatangan presiden syarikat tempat kak longnya bekerja ke Malaysia. Hatinya semakin tidak aman apabila mendapat tahu yang presiden tersebut adalah Danial Lee. Keadaan semakin berbelit apabila rupa-rupanya keluarga mereka saling mengenali dan mereka ingin menyatukan Bella dan Danial Lee.
Satu insiden yang berlaku di kampung membuatkan mereka terpaksa disatukan. Dan apabila cinta mula bercambah dalam hati kedua-duanya, Bella melarikan diri ke Seoul gara-gara tersalah sangka yang sengaja diadakan oleh Yoo Ri.

Akibat rasa rindu yang tidak tertanggung, Danial Lee menjejaki Bella di Seoul dan cinta mereka memekar semula di bumi Korea Selatan. Dalam keasyikan mereka melayari bahtera rumah tangga, Yoo Ri dan Zara sentiasa mengganggu perkahwinan mereka. Dapatkah Danial Lee dan Bella mempertahankan keagungan cinta mereka? Dapatkah Zara merampas Danial daripada Bella?
“Mampukah hubungan yang masam dan pedas seperti kimchi jadi semanis cotton candy?”

Resensi Saya:

Kisah bella balik dari korea,  naik flight sama pulak dgn encik taufik,  yg minat dgn dia dah setahun,  tapi bella tak suka,  then dlm flight tu dia duduk sebelah mamat korea yang dia langgar masa kelamkabut nak check in..  Bisnes klass tu..  Along dia hadiah kan tiket kat dia..  Pastu Along pulak mintak tolong bella buatkan kimchi untuk dia bawak g kerja..  Jeng jeng jeng...
Citer ni lawak n sweet sangat...  Kn,  buat la drama akasia..  Best tau!..

No comments: