Pencinta Novel

August 11, 2011

Nuril - ku rela cinta ini bertamu



Add to cart

Penerbit: kaki novel
Bil ms: 600 berat 600gm
HARGA : RM 24

Cinta datang tanpa diundang, sebagaimana pertemuan tak terduga antara Qistina Balqish dan Daniel Muaz. Setiap kali berjumpa, setiap kali itu juga akan berlaku sengketa sehinggalah berlakunya sesuatu yang mengaibkan sehingga mengikat mereka kepada sebuah tanggungjawab. Tanggungjawab yang perlu digalas atas perbuatan tanpa sengaja oleh kedua-duanya. Suatu ikatan pernikahan atas keterlajuran sikap Daniel Muaz dan kecuaian Qistina Balqish sendiri. Pernikahan ini perlu dirahsiakan daripada pengetahuan kedua ibu bapa Daniel Muaz. Setelah tanggungjawab diambil, bagaimana pula mereka mahu melaksanakannya jika mereka sering tidak sehati sejiwa. Bila tiada mereka merindu, bila ada mereka tidak sebulu. Tanpa sedar bibit cinta antara mereka mekar di dalam hati. Namun, relakah mereka menerima cinta itu...?

Daniel Muaz: “Macam ni la... aku bagi kau seratus ribu, kau tutup mulut kau, okey?

Qistina Balqish: “Seratus ribu??? Awak ingat harga diri saya nilai macam tu, ya? Terlalu murah, tau tak? Huh, awak ingat awak mampu beli segalanya dengan duit awak tu? Saya tak kira, saya nak awak bertanggungjawab. Kalau tak saya buat report polis. Lagipun saya boleh sue awak, saya ada bukti yang awak ceroboh bilik saya,”
Daniel Muaz: “Aku tak sengajalah. Lain kali kunci pintu kalau tak mahu orang lain masuk. Kau sendiri yang cuai. Ada ke nak tidur tak kunci pintu. Apa kau ingat kau kat rumah sendiri ke?






Sinopsis dari saya:







Kisah pernikahan yang terpaksa dilakukan demi menyelamatkan maruah Qistina Batrisya dengan Daniel Muaz Tan Sri Darwish. Mereka bertemu setelah Qistina terlupa mengunci pintu bilik hotelnya dan dia pule menelan ubat selsema, menyebabkan dia tidak sedarkan diri. Sementara itu Daniel Muaz pula anak orang kaya yang hidup sebagai playboy, mabuk dan tersilap masuk bilik hotel dan berlakulah adegan yang tidak diingini. Mereka bernikah secara senyap-senyap dan membawa haluan masing-masing hinggalah setelah dua bulan kemudian Qistina mendapati dirinya hamil.







Daniel Muaz belajar menjadi seorang suami walaupun tanpa kerelaannya, dan tanpa pengetahuan keluarga Tan Sri, hinggalah suatu hari ketika Qistina sarat mengandung, tiba-tiba Puan Sri membuat kejutan untuk bermalam di rumah Daniel Muaz. Merka cuba berlakon tetapi sekilas ikan di laut, sudah tau jantan betinanya, akhirnya ketahuan juga.







Bayi yang comel lahir, dan kasih sayng mereka berdua menjadi semakin berkembang. Hinggalah Daniel Muaz menzahirkan rasa cintanya pada Qistina Balqish. Namun langit tidak selalu cerah, Daniel Muaz terserempak pula dengan Qistina sedang berpelukan dengan Encik Haizam yang menaruh perasaan pada Qistina secara tidak sengaja terpeluk Qistina. Semuanya hancur sekelip mata, Daniel tidak dapat memaafkan Qistina, walaupun dia cuba memberikan penjelasan... Qistina dihalau keluar dari rumah dengan kejam, tidak memberi peluang langsung untuk melihat Batrisya anak comel itu. Ketika memandu dalam kesedihan, dia telah terbabit dalam kemalangan..







Dalam tempoh itu, anaknya Batrisya telah dikesan mengalami penyakit hati. Daniel yang ego tidak mahu memaklumkan pada Qistina, malah kawan baik Qistina juga tidak dapat menghubungi telefon bimbit Qistina. Daniel menyiarkan di akhbar harian tempata, dan Qistina terbaca mengenainya lalu menghubungi doktor yg terlibat. Pembedahan dibuat, tetapi Batrisya tidak dapat diselamatkan, sementara itu Qistina pula tidak sedarkan diri. Daniel Muaz pula tidak tahu penderma hati tersebut, kerana Qistina mahu doktor merahsiakan identitinya. Setelah tersedar, Qistina redha akan pemergian anaknya, walaupun dia sekali lagi dihina oleh suaminya sendiri ketika dia menghampiri rumah untuk mencari Batrisya.... Dia membawa diri yang lara, dan memohon perceraian, tetapi tidak ditandatangani oleh Daniel Muaz yang terlalu ego.







Haizam cuba berterus terang dengan Daniel Muaz, dan barulah dia tahu duduk debenar perkara itu. Puas dia mencari Qistina tetapi tidak berhasil. Sementara itu dia cuba meluahkan rasa dan berkongsi bicara dengan teman di alam maya...







Setelah bertahun berlalu, Haizam pada mulanya mendirikan rumahtangga dengan Yasmin, tetapi dia meninggal saat melahirkan bayinya, lalu Haizam bernikah pula dengan kawan baik Qistina, Suraya yg kematian tunangnya dalam kemalangan jalan raya.







Qistina pula menjadi pelukis di studio di CM dan bertemu dengan peminatnya yang selalu menemaninya Adrian. Sementara itu, secara kebetulan dia melukis potret wjah seorang gadis yg merupakan sepupu Daniel. Sungguh tak disangka, mereka bertemu semula saat itu, dan Qistina merasa makin dihina apabila melihat keakraban Alia dgn Daniel, dan Daniel sengaja tidak memberitahu hubungannya dgn alia. Adrian pula yang pada mulanya meminati potret wajah Alia, terpikat dgn Alia sebenar.
Post a Comment