Pencinta Novel

February 14, 2006

Bagaikan Puteri - RAM



Sinopsis : BAGAIKAN PUTERI
Haryani dan Laksamana Sunan...
saling jatuh cinta. Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima lojik akal. Mereka dari zaman yang berbeza.
Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia. Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.
Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati. Dia berusaha membawa Haryani kembali semula ke abad 21.
Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan. Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21. Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan. Salah satu kehidupan itu mesti mati!
Harga : RM 19.90
Halaman :560
ISBN : 983-124-214-9

Komen saya:

Saya membaca dengan penuh teliti, takut tertinggal 1 perenggan nanti lain pulak jadi jalan ceritannya. Horror jugak kali ni RAM tulis. Kalo baca sorang2 seram pun ada, tapi ada banyak juga penerapan islamic yang patut dicontohi penulis2 lain.
KEadaan manusia ketika koma memang sukar nak dijangkau akal fikiran. Begitu yang terjadi pada watak Haryani, mujur liya dah tengok PGL kat TV3 baru2 ni, sekurang2nya boleh la ingat2 siapa Gusti Puteri Retno Dumilah dll watak dalam PGL tu.
TApi,.,,... ending nya mcam ada sequal lagi lah RAM. TAk habis, Laksamana Sunan tu dah mati ke? Dani dah mati ke?? mayat nya tak dijumpai....

Rating saya:
*****(boleh dikategori 18SG).
Post a Comment