Pencinta Novel

December 20, 2006

Komen Mencari Dewasa

Komen saya:

Kisah percintaan seorang remaja lelaki Shamsuri yang baru mengenali erti dunia kedewasaan. Cinta monyet nya bagai bertepuk sebelah tangan. Dia menyimpan keinginan untuk memilikki gadis anak Ustaz yang mengajarnya. Walaubagaimana pun dia tidak diterima lantaran gadis tersebut telah mempunyai pilihan sendiri.

Pasrah dengan keadaan tersebut, Shamsuri meneruskan pelajaran ke Universiti, disitu dia bertemu dengan Idayu melalui sms, pun juga keadaan Shamsuri waktu itu terlaku muda dan tindakan nya yang tidak matang menyebabkan Idayu menjauhi diri.

Shamsuri terlalu taksub dengan perasaan dirinya. Dia perlu belajar bersabar dalam menangani jiwa yang meronta-ronta untuk memilikki gadis-gadis yang padanya menarik dan hebat. Tahun berlalu, Shamsuri mula belajar dari kesilapan lalu dengan menceburi persatuan di universiti. Menjadi pelajar senior dan aktif pula, Nisa' datang dalam kumpulan persatuannya lalu menjadi sahabatnya.

Walaupun Shamsuri merasakan ada sesuatu pada Nisa' tetapi setelah kegagalan yang dihadapi terhadap hubungan lalu, Shamsuri tidak lagi terburu2. Hingga ke peperiksaan akhir tahun, barulah hubungan terbina.....

Rating saya:
*** (Banyak dialog sms antara watak dan watak).

No comments: