Pencinta Novel

January 8, 2014

The Wedding Breaker - Evelyn Rose


Tajuk: The Wedding Breaker
Penulis: Evelyn Rose
Penerbit: Karya Seni
Bil ms:642
Tarikh Terbitan :Jun 2013
Harga: RM25/-

Beli Online Klik di sini : ADD TO CART

Sinopsis Belakang Buku:

Saya memohon maaf kerana mengganggu majlis kalian. Tetapi sebelum Tengku Juwita bernikah dengan Tengku Adam, dia wajar mengetahui siapa bakal suaminya yang sebenar...” - Ariana Rose
Ariana Rose. Kehadirannya menyebabkan majlis pernikahan itu terbatal. Disebabkan gadis itu jugalah, reputasi dan status diri bekas pengantin lelaki itu menjunam jatuh di mata masyarakat. Siapa sebenarnya dia? Apa tujuannya dan siapa yang menghantarnya untuk merosakkan majlis pernikahan itu? Tak kira, dia akan menyiasatnya juga!
Akhirnya Ariana Rose terpaksa akur dengan balasan yang perlu diterimanya akibat perbuatannya itu. Semenjak bertemu dengan lelaki itu, banyak peristiwa yang tak terjangka berlaku dalam hidupnya.


“What’s so funny?”

“Talking to me?”
“Nah… just talking to the lizard. See… there… we were talking just now. I know you won’t be able to understand the lizard’s language.”
Tapi kenapa setelah berlari sejauh ini, lelaki itu masih ditemuinya? Setelah dia berusaha melupakan semua kenangan itu, kenapa lelaki itu kembali meruntuhkan azam dan semangatnya? Kenapa mesti ada nama itu dalam kamus hidupnya?!
“I’m gonna miss you… I’d rather stay by your side. Always.”
“Sayang kat abang rupa-rupanya ya?”
“Mestilah, you are my bubbly boo and a naughty one too.”
Selama ini sudah banyak perempuan yang lebih cantik daripada dia hadir dalam hidup Tengku Adam Kamil. Tapi kenapa gadis itu juga yang melekat dalam hati dan ingatannya? Adakah itu petanda yang dia memang ditakdirkan untuk dirinya?
“Satu aje kesalahan awak, Ariana... Awak dah curi hati saya.” – Tengku Adam Kamil


Review Saya:

Baru habis baca, selepas tengok beberapa episod dalam slot Akasia. Kisah Tengku-tengku nak dikahwinkan dengan tengku-tengku juga, sebab wasiat. Kalau tak disebabkan Juwita tak jadi kahwin, maka tak de la cerita Ariana Rose ni.

Ariana Rose yang mengenali Juwita di tempat menunggang kuda Serdang, hingga menjadi rakan karib Juwita, sanggup menebalkan mukanya menjadi mak sanggup belakon jadi perempuan mengandung yang sarat dan mengakui anak dalam kandungnnya itu milik Tengku Adam Kamil di saat hari pernikahan Juwita-Adam. HAVOC!.

Adam, Datuk muda, CEO syarikat besar, mengarahkan konco-konconya mencari identiti Arianna Rose, dan akhirnya Adam tersalah langkah dan mula terjatuh cinta pada Arianna Rose... 

Rasanya macam baca buku dulu-dulu Mills And Boons pon ade... 

Tapi hakikatnya dalam novel ni, watak jahat Ramzul dan Liyana atau Sofie masih tidak dapat kesimpulan apa jadi pada mereka, atau tidak kuat apa yang berlaku, sama ada mereka di tangkap polis atas sebab-sebab pecah amanah/rasuah? atau apa-apa lah....






Post a Comment