Pencinta Novel

July 1, 2016

K.i.s.s - ailah diela


Sinopsis blkg buku:

Aku pernah digelar pakar dalam soal wanita. Memang aku jahat tapi aku tidak pernah menjadi yang pertama memusnahkan mariah seorang wanita. Tapi apa aku harus buat jika ada yang masih terpelihara datang menyerah?

"Kahwin dengan saya." - Maria Jane

"Kahwin? Kau ingat kahwin tu boleh selesaikan semua masalah ke?" - Zafrul Jafni

Kahwin? Itulah jalan penyelesaian? Memang dia boleh ikut semua kemahuan Maria sebab dia juga tak akan rugi apa-apa. Tapi, 10 syarat seorang Zafrul Jafni harus dipatuhi.

Antaranya...

"Kau mesti pergi bila aku kata pergi. Rasanya kau pun tahukan, aku memang tak akan simpan kau lama. Seorang Zafrul Jafni memang untuk susah setia." - Zafrul Jafni

Wahai Maria, bertabahlah. Bertahanlah selagi mampu, walau akan digelar perempuan murahan sekalipun dia sanggup asalkan misinya berjaya. Tapi macam mana pula soal hati? Mampukah dia bertahan hanya semata-mata lelaki itu seorang suami.

"Ingat Maria, kalau lelaki itu sentuh diri kau tadi, aku memang tak akan kutip kau balik. Walaupun beribu kata maaf yang kau bagi." - Zafrul Jafni

Maria... Jika senyuman yang Zafrul mahukan, senyumlah walau hati sendiri dirobek berkali-kali.

** 2 bintang

Kisah masyarakat orang kampung yang kesempitan hidup terpaksa menggadai maruah menjadi GRO.

Kisah ni sikit mcm ombak rindu. Tapi lenggok bahasa nya lain. Dari segi penceritaan ok. Tpi Sy banyak skip skip sebab macam meleret2. Jalan cerita menarik tapi bahasa macam tak masuk dengan Sy.

Logik cerita pun macam geram juga mcam Hindustan pun ada

Sorry not my type.

No comments: