Pencinta Novel

May 13, 2018

Nadi - Pasha


Tajuk: Nadi
Penulis: Pasha
Penerbit: Prolog
Bil mukasurat: 288
Tahun: 2017
ISBN139789671321171

Sinopsis belakang buku:
~JIKA HARUS MEMILIH~

“Apa yang akan kau buat jika suatu hari ketika kau sedar dari tidur, segala yang normal selama ini bertukar menjadi sesuatu yang... luar biasa?”

Rutin hidup Jasmin tak ada bezanya dengan majoriti warga Kuala Lumpur yang lain. Bangun pagi-pergi kerja-balik kerja dan perkara yang sama diulang selagi Tuhan izinkan dia bernyawa. Namun, tanpa disangka perkenalan dia dengan seseorang telah mengubah rutinnya 180 darjah! Hidup yang selama ini biasa-biasa, tiba-tiba jadi luar biasa dan Jasmin suka!

Namun keseronokan itu tanpa sedar membawa dia ke dalam sebuah konflik yang melibatkan hidup dan matinya satu nyawa. Dan untuk kekal hidup, Jasmin harus memilih...

Nyawa dia... atau lelaki yang disayanginya! 

Resensi saya:

Membacanya perlu pemikiran yang sedikit tercabar. Kedepan dan kebelakang adegan kadangkala sedikit kritis otak ni nak hadam. Kisah Jasmin yang bisu, kemudian tiba-tiba dia berada di alam lain, yang mana kita sebagai pembaca mula menggambarkan yang roh Jasmin berbual dengan Adam secara fizikal, tetapi twist pula akhirnya Adam pun sebenarnya masih koma selepas terlibat dalam pergaduhan di tapak pembinaan. Jasmin yang pelik dengan dirinya boleh bercakap padahal dia bisu, boleh pening sekejap baca. 

Rating saya: ****

No comments: