Pencinta Novel

December 26, 2006

Sedikit Ringkasan Kasih Yang Tercalar - Part 1

Summary saya:

Kisah hidup dicelah-celah kehidupan masyarakat, Lutfil Hadi, punya isteri dan 2 anak yang hidup dalam keharmonian, akhirnya tewas ditangan GRO. (Habibah @ Baby).

Ghina(isteri Lutfil Hadi) seorang wanita, isteri, ibu yang bekerjaya dan sentiasa menghormati suami. Dia diduga dengan ujian yang maha hebat, suaminya tergila-gilakan perempuan GRO yang langsung tiada dalam taste Lutfil Hadi. Sihir menjadikan Lutfil Hadi kemaruk berahi dan lupa tanggung jawab sebagai seorang suami dan ayah.

Ghina pasrah atas apa yang menimpa dirinya dan keluarga. Dia cuba menghisab dirinya, kekurangannya, lalu dia bermunajat pada Illahi, moga diberi jalan dan petunjuk yang benar. Tanpa dia sedari, rakan kongsinya Lucy bersepakat dengan jirannya mak cik Mok (yang pernah dibantu oleh Ghina). Mereka bersekongkol berkomplot menjatuhkan Habibah, tetapi dengan cara yang begitu halus, demi mengembalikan Lutfil Hadi semula ke pangkal jalan.

Sementara itu, kedua orang tua Lutfil Hadi membuat solat hajat mohon perlindungan Allah, bersungguh-sungguh memohon agar Lutfil Hadi bebas dari apa sahaja yang menyebabkan dia terpesong dari landasan. Berkat doa kedua orang tua Hadi, tiba-tiba sahaja Hadi menjadi bingung dan baru tersedar yang dia mempunyai keluarga dan anak-anak.....

No comments: