Pencinta Novel

June 9, 2015

GADIS KEBAYA MERAH



GADIS KEBAYA MERAH
ISBN : 978-967-12400-4-5
Terbitan: Ilham Pena
HArga: 

SINOPSIS:


Kudin yang sudah bosan dengan dunia kerjanya yang tidak bersempadan, mula mencari ketenangan di kampung sendiri.  Kedatangan dua lelaki yang membawa berita kematian ayahnya dan dia menjadi waris untuk mengambilalih syarikat telah memaksanya untuk kembali mengadap dunia kota yang penuh liku.

Ditambah lagi dengan kes pembuangan mayat ke kampungnya dan jelmaan gadis kebaya merah yang ada kaitan dengan kematian ayahnya, turut membawa penghijrahan semula Kudin ke kota. Misteri mayat yang dijumpai di kampung itu belum lagi terbongkar, timbul pula kehilangan Anum dan Senah. Segalanya menjadi misteri dan sukar dirungkai sehinggalah pertemuan yang tidak diduga dengan Ana Dahlia yang turut menyiasat kes pembuangan mayat dan kehilangan Anum dan Senah. Dalam diam Kudin mencintai Ana Dahlia tanpa mengetahui siapa gadis itu sebenarnya. Namun cintanya hanya bertepuk sebelah tangan. Muncul pula Jai, Jo dan Chad, sahabat lama yang telah lama menghilang.

Pertemuan semula keempat sahabat itu semakin bertambah rumit bila mereka tercampak pula ke dunia bunian. Maka bermulalah dunia mistik mereka.

Siapakah jelmaan gadis kebaya merah yang sering muncul dan mengganggu penduduk kampung? Ke mana menghilangnya Anum dan Senah? Bisakah Kudin mencapai impiannya untuk memliki Ana Dahlia setelah dia tahu siapa gadis itu sebenarnya? Semua persoalan terjawab bila misteri gadis kebaya merah dan punca kematian sebenar ayah Kudin terbongkar dan sepanjang penyiasatan  itu, tanpa sedar cinta mistik turut tersemai.

Post a Comment