Pencinta Novel

June 4, 2018

Wanita Terakhir - Ezza Mysara



Tajuk: Wanita Terakhir
Penulis: Ezza Mysara
Penerbit: Idea Kreatif
Tahun: May 2017
Bil ms: 367 papaerback yang ringan senang nak handle

Sinopsis belakang buku:

“You rasa, marah yang selalu you bawa tu marah terkeji atau marah terpuji?” – Nuryn Nafeesa.

Yang suka marah itu ialah Fahim Aiman. Yang sangat beku itu juga Fahim Aiman. Dan yang mulut tidak ada insurans itu juga Fahim Aiman.

Nuryn yang sederhana, tapi sangat istimewa di mata semua. Cuma Fahim yang tidak pernah mahu mengakuinya. Cuma Fahim yang cuba menidakkannya.

Namun, bila tiba detik di mana dia perlukan pertolongan, Nuryn lah orangnya yang dicari dan Nuryn lah orangnya yang hulurkan tangan.

“Kita nikah. Let’s do it for Fikri.” – Nuryn

Mengahwini Nuryn demi orang lain? Kalau ditanya hati, dia tidak sanggup. Tapi demi menyambung rantaian kasih yang ibu tinggalkan, Fahim akur.

“Esok I uruskan borang. Kita nikah.” - Fahim

Tiada cinta di hati Fahim buat Nuryn tapi kenapa bila Nuryn rapat dengan Ricky, hati dia jadi cemburu? Dan siapa sebenarnya Reena di hati Fahim?

“Fahim itu bekunya seperti ais, kena caranya pasti akan mencair.” – Nuryn
Berjayakah Nuryn Nafeesa mencairkan hati beku seorang Fahim Aiman?

Resensi saya:

Kisah Fahim Aiman yang panas baran dan Nuryn Nafeesa(yang lembut tapi tegas dalam diam). Bertembung keduanya akibat tugasan. 
Selama ini Fahim anggap dia tidak punya ayah, dan tumpuan Puan Zahra, ibunya sepenuhnya hanya padanya, tapi kehadiran Fikri anak angkat Puan Zahra yang diambil menyebabkan dia merasa tersisih, Padahal budak kecil baru menginjak umur 5 tahun. Puan Zahra pula jatuh sakit, dan tiada sesiapa pula yang boleh menjaga kanak-kanak itu, sementara Fahim berulang alik ke hospital. Nuryn menjadi mangsa menolong menjagakan Fikri, maka mereka bernikah.
Rahsia terbongkar tentang identiti Fikri dan Fahim berdendam dengan ayahnya yang disangkakan tiada.

Kisah kekeluargaan yang penuh emosi dan motivasi.

****

No comments: